Pages


HUBUNGI KAMI

Whatsapp atau iMessage kami di

+44 7440 359598 (Lin)

+44 7475638652 (Fikri)


NOTE :

CHECK IN : 2.00PM

CHECK OUT : 12.00PM (NOON)

Tuesday, January 21, 2014

STATUS HALAL BAGI SHAKLEE

Assalamualaikum...

Cerita ibu..
Satu entry khas lagi eksklusif pagi pengguna2 Shaklee yg ingin tahu tentang status halal bg produk shaklee... Jom hadam ! 

ADAKAH PRODUK SHAKLEE HALAL?
JAWAPAN: Ada yang DIJAMIN HALAL dan ada yang tidak. Kenapa? Shaklee mengeluarkan banyak produk tetapi tidak semua produk yg dihasilkan oleh Shaklee Cooperation dipasarkan di Malaysia.
Produk shaklee yg masuk ke Malaysia hanyalah produk yang sudah mendapat SIJIL HALAL dari  ISA 

PENTING! Bagi menjamin integriti halal,setiap produk2 Shaklee yg telah disahkan halal ini ,tempat pembuatan dan penghasilan produk ini turut diasingkan.Maknanya produk halal dan tidak halal ini dibuat di tempat yang berbeza. (pemerhatian telah dibuat sendiri oleh ahli Shaklee beragama Islam yang dijemput sendiri utk melawat kilang Shaklee)


note : Klik photo utk gambaran lebih jelas 


APAKAH ISA?
ISA atau Islamic Services of America merupakan badan Islam di United States of America yang bertanggungjawab memeriksa dan mengeluarkan sijil Halal bagi produk-produk yang ingin dipasarkan kepada org Islam di US.Jadi memandangkan Shaklee berpusat di US, jadi Sijil Halalnya di bawah tanggungjawab ISA.  Bahasa mudah, ISA = JAKIM versi Amerika
Info lanjut tentang ISA di sini

ADAKAH SIJIL HALAL ISA SAH DI MALAYSIA?
Pihak JAKIM sentiasa memantau badan-badan luar negara yang mengeluarkan Sijil Halal.Malah badan2 ini harus memohon pengiktirafan JAKIM dari masa ke semasa. Disebabkan sijil halal ini jugalah kenapa produk Shaklee tidak mempunyai cop halal JAKIM.

note : Klik photo utk gambaran lebih jelas



Alhamdulillah, diharap penjelasan penuh tentang isu halal shaklee dapat menguatkan lagi keyakinan para pengguna shaklee. Kalau tak, dah lama Shaklee berkubur di Malaysia ni, ya tak?? Shaklee merupakan pengeluar suplemen terbaik dunia kerana produknya yang sangat berkualiti,berkesan dan semulajadi. Setiap produk dilengkapi dengan ujian2 klinikal. 

Memang terbaiklah! 

Jika ada sebarang pertanyaan,boleh hubungi ida terus ya.. sebab tu bila terima satu2 berita,selidik dulu. jgn terima bulat2.. okeh! 

Selamat bershaklee! 

sumber : Blog Lifefit .my , JAKIM dan ISA 


Ibu bijak,keluarga sihat'
IDA | SID :906347 | 013-9271770



No comments:

Post a Comment