Pages


HUBUNGI KAMI

Whatsapp atau iMessage kami di

+44 7440 359598 (Lin)

+44 7475638652 (Fikri)


NOTE :

CHECK IN : 2.00PM

CHECK OUT : 12.00PM (NOON)

Tuesday, February 25, 2014

SET DIET SHAKLEE (IBU MENYUSU)

Cerita ibu..

Ibu menyusu boleh diet? 
Boleh!!!  dgn syarat diet secara sihat,bukan dengan menahan lapar .Sesetengah produk kurus mempunyai bahan2 yang tidak sesuai dan memberi kesan kepada penghasilan susu ibu

Penurunan berat badan haruslah secara berkala dan tidak drastik. Lagipun menyusukan bayi itu sendiri boleh menurunkan berat badan! 


Ketika tempoh penyusuan bayi, anda seharusnya mengambil sekurang-kurangnya 1500 - 1800 kalori sehari.Sesetengah wanita memerlukan lebih dari ini. 


PENTING! Kajian membuktikan sekiranya pengambilan yang kurang daripada jumlah yang disyorkan,ia boleh menjejaskan penghasilan susu ibu.



Ibu2 boleh cuba amalkan tips ini :-

1) UBAH DIET
>> Kurangkan pengambilan lemak kepada lebih kurang 20-25% daripada jumlah kalori;PASTIKAN PENGAMBILAN PROTEIN LEBIH. Pengambilan PROTEIN utk ibu menyusukan bayi adalah sebanyak 65gm/sehari utk 6 bulan pertama dan 62 gm/sehari apabila 6-12 bulan.

2) PENGAMBILAN KALORI TERATUR
>> Jika biasa anda makan 2-3 kali sehari,cuba makan dengan kuantiti yang kecik 3 kali sehari dan diselangi dengan pengambilan snek. Pengambilan makanan yang berterusan sepanjang hari dapat memastikan pengambilan kalori secara teratur tanpa menjejaskan penghasilan susu.

3- SENAMAN RINGAN
>> Dapat memastikan lemak berlebihan di samping memastikan otot2 kekal kuat.

4- PEMAKANAN SIHAT
>> Snek yang dimaksudkan bukanlah biskut cip coklat atau makanan yang tinggi kandungan gula.Banyakkan pengambilan sayur-sayuran hijau. Makanan yang kaya dengan PROTEIN pula adalah seperti tauhu,tempe,kekacang atau bijiran dan soya.

Ok, banyak kali ditekankan tentang pengambilan PROTEIN ,menjelaskan betapa pentingnya protein bg ibu menyusu. Jom apa yang Shaklee sediakan utk ibu menyusu dan dalam masa yang sama ingin diet! 




Set Diet Ibu Menyusu Shaklee
1- ESP
~  Sumber PROTEIN yang tinggi berasaskan kacang soya 'non-GMO (non- Genetically Modified Organism). Lengkap dengan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Tambahan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.
~ Satu hidangan ESP = 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur , 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol,tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

Kesan sampingan : 
~ Awet muda
~ Pembekal Tenaga
~ Membaiki pigmentasi dll

2- LECITHIN
~ diekstrak dr kacang soya organik bukan GMO,setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol.

Kesan sampinga :
~ Menyerap vitamin yang larut lemak - Vitamin A,D,E,K
~ Pemecahan lemak dan kolsterol
~ Pelangsingan

3- ALFALFA
~ Tumbuhan yg paling kaya dengan pelbagai nutrisi.kaya dengan protein,asid amino,klorofil,serat , 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 10 biji alfalfa menyediakan nutrisi yg menyamai segelas susu.

Kesan sampingan:
~ Menyingkirkan lemak dan kolestrol
~ Mencuci hati, darah dan usus
~ Melegakan keletihan 

Jadi, pastikan ibu2 menyusu membuat pilihan bijak! Jangan disebabkan terlalu risaukan berat badan ibu2, dan terlalu inginkan perubahan drastik, kesannya pada susu ibu dan anak ibu2 sendiri. Bertenang, rileks dan pastikan semuanya berlaku secara berkala dan terkawal.Baby dapat menyusu dengan sempurna, ibu dapat bentuk badan menawan! 


Nak berceirta dengan ida? Jom  
Senyum ^_^
Your trusted distributor,
Ibu bijak,keluarga sihat'
IDA | SID :906347 | 013-9271770



1 comment: