Pages


HUBUNGI KAMI

Whatsapp atau iMessage kami di

+44 7440 359598 (Lin)

+44 7475638652 (Fikri)


NOTE :

CHECK IN : 2.00PM

CHECK OUT : 12.00PM (NOON)

Saturday, January 11, 2014

Susu ibu merundum?

Cerita ibu...



SUSU IBU MERUNDUM?
-----------------------------------

Utk ibu2 menyusu,amat penting utk mengetahui punca2 susu merundum seperti STRESS,PERIOD,KURANG KALORI,BABU BERALIH BULAN ( growth sprut) dan banyak lagi faktor2 lain.

Apa tindakan ibu?
>> Makan makanan seimbang --> yang kaya dengan protein
>> Drink barley-based --> cthnya homemade barley water
>> Mengambil lebih sayuran hijau
>> Rutin pumping ( minimum 6 kali sehari)
>> Ambil natural milk booster --> ESP dan Alfalfa
>> Power pumping --> pam 10 minit,rehat 10 minit, pam lagi 10 minit, rehat lagi 10 minit. 


Teruskan selama 1 jam
Hasilnya? InsyaAllah amat membantu mengembalikan semula pengeluaran susu.

>> Jangan lupa berdoa.

Good luck!
Senyum
Bila Ibu Bercerita     



Ibu bijak,keluarga sihat'
IDA | SID :906347 | 013-9271770

1 comment:

  1. Assalamualaikum,
    Hai…nama saya diana. Ibu kepada 2 org cahaya mata.
    Saya Berjaya breastfeedkan anak ke-2 saya sehingg sekarang yg berusia
    2 tahun 5 bulan. Nak tahu tip2 yg saya gunakan..Jemput ke blog saya.http://apapayahsangat.blogspot.com/
    Diana sajikan dengan ‘ruangan “sedapnya susu mama’ all about bretsfeed mummy.
    Enjoy yr breastfeeding. Jumpe lg.


    ReplyDelete