Pages


HUBUNGI KAMI

Whatsapp atau iMessage kami di

+44 7440 359598 (Lin)

+44 7475638652 (Fikri)


NOTE :

CHECK IN : 2.00PM

CHECK OUT : 12.00PM (NOON)

Monday, May 12, 2014

TIPS ANAK CERGAS

Cerita ibu..



TIP ANAK CERGAS
-----------------------
Siapa yang tidak mahu anak cergas dan cerdas. Kini ada banyak kaedah yang boleh diaplikasikan oleh ibu bapa dalam merangsang anak-anak yang cergas. Cergas bermaksud sentiasa aktif.

Aktif melakukan sesuatu bermaksud otak anak-anak sedang aktif berfikir. Ia membuatkan mereka lebih kreatif dan memacu perkembangan mereka lebih positif. Sebelum membolehkan anak anda cergas dan cerdas, ada beberapa tip yang boleh anda buat untuk membantu mereka.

1. Sediakan ruang yang bersih dan luas untuk kanak-kanak melakukan penerokaan yang dapat merangsang mindanya menjadi cergas dan cerdas. Seperti orang dewasa, kanak-kanak mempunyai hak untuk mempunyai ruang sendiri untuk bebas melakukan aktivit yang diinginkan. Di ruang tersebut dia boleh menunjukkan kreativitinya. Namun, jangan lupa, selepas menggunakan ruang itu, lakukan aktiviti mengemas bersamanya.

2. Galakkan anak mencuba banyak perkara baru. Anda hanya perlu memantau sahaja agar tidak membahayakan dia. Biarkan dia meneroka dan mempelajari perkara baru kerana ia memberikan pengalaman dalam kotak memorinya.

3. Sesekali bawa anak beriadah di luar. Melakukan aktiviti luar bukan sahaja menggembirakannya tetapi juga membuatkan fikirannya lebih terbuka dan menghargai alam sekitar. Biarkan dia bermain pasir seketika, mencium bau harum bunga atau merasai kepanasan mentari pagi.

sumber asal : http://pama.karangkraf.com/

suplemen yang dicadangkan utk anak2 bijak : MEALSHAKES dan OMEGA GUARD 


Jom bercerita dengan ida ..:-)


Your trusted distributor,
Ibu bijak,keluarga sihat'
IDA | SID :906347 | 013-9271770

No comments:

Post a Comment