Tuesday, April 25, 2017

BILIK SEWA BAJET DAN MURAH DI LONDON

Kami menyediakan perkhidmatan bilik sewa bajet, transport dan tour guide di London.

HOMESTAY

BILIK SEWA

  • Rumah kami terletak di Zone 2, London.
  • Bilik dan rumah yang bersih.
  • Bilik yang selesa, bersih, dilengkapi dengan queen bed dan sofa bed.
  • Sesuai untuk 3 dewasa atau 2 dewasa dan 2 kanak-kanak. (Boleh hubungi kami sekiranya bilangan yang lebih ramai 👍).









KEMUDAHAN
  • Bilik air yang bersih dan dikongsi bersama tuan rumah.
  • Dapur juga dikongsi bersama tuan rumah. Dilengkapi dengan dapur, peti ais, microwave dan oven (memasak juga dibenarkan).
  • Mesin basuh dan dryer juga disediakan.
  • Free unlimited wifi.
  • Oyster card untuk bas dan tube juga boleh dipinjam dari kami (hanya perlu top-up di kedai di depan rumah je).










LOKASI

  • Berhampiran dengan underground tube station (White City dan East Acton Station).
  • Bus stop terletak di hadapan rumah.
  • 10 minit dari shopping mall kedua terbesar di UK, Westfield (LV, Burberry, Zara, Next, sume ade).
  • 5 minit dari kedai makanan halal dan barang basah: Chicken Corner, Kebab King, Iceland (East Acton).


KADAR SEWA

  • £20 seorang semalaman (harga istimewa untuk lebih 7 hari).


HUBUNGI KAMI


Whatsapp atau iMessage kami di 


  • +44 7440 359598 (Lin) 
  • +44 7459 102376 (Fikri)


TRANSPORT SERVICES MURAH DI LONDON


  1. Airport pickup £50
  2. Airport drop-off £40
  3. Pickup/drop-off St Pancras £20
  4. Nuthill/Chessington carboot £50
  5. Garson fruit picking £50
  6. Bicester village £150
  7. London Designer Outlet £60
  8. Swindon designer Outlet £250
  9. London tour - Tower bridge, Harrods, Bayswater, Buckingham Palace, Big Ben, Hard Rock Cafe, London Eye £120
  10. Castle tour - Windsor castle, Roman Bath, Stonehenge £250
  11. Oxford, Cotswold £250
  12. Stadium tour (Arsenal, Chelsea, Tottenham Hotspur) £120
  13. Stadium tour (dalam dan luar London)
  14. Europe tour (hubungi kami untuk lokasi dan harga)









Note : Maximum 4 passengers (hubungi kami bagi bilangan yang lebih ramai)




HUBUNGI KAMI


Whatsapp atau iMessage kami di 
  • +44 7440 359598 (Lin) 
  • +44 7459 102376 (Fikri)



Sunday, November 16, 2014

BETUL KE IBU HAMIL KENA MAKAN UNTUK 2 ORANG?

Cerita ibu..

Masa sarapan ngan kakak Dina..
"Ibu,banyaknya ibu makan?" 
" erk... he he he baru roti ke 2 ni..." krik krik krik

Ok, sebelum kakak tanya lagi, better ibu cari info dulu daripada bg jawapan yg tidak tepat. Dulu suka jawab,ibu kan makan untuk adik sekali... tetttt kurang tepat.. ok gugel! 

Betul ke ibu hamil kena makan untuk 2 orang?
TIDAK PERLU . Apa yang penting,ibu kena pastikan nutrisi cukup untuk 2 org, ibu dan bayi.. 

“..Bukan jumlah makanan yang perlu diberi perhatian sebaliknya kualiti nutrisi perlu diberi keutamaan. Menikmati makanan lima kali sehari dalam kuantiti berpatutan lebih baik sekiranya ia dilakukan dengan betul. Jumlah keperluan tenaga (kalori) bagi ibu hamil berbeza untuk setiap trimester kerana ia makin bertambah bersesuaian dengan perkembangan tumbesaran bayi dalam kandungan..."

Jumlah kalori :-
>> Trimester (tempoh tiga bulan) pertama : ibu memerlukan kira-kira 2,000 kalori 
>> Trimester kedua :  ibu perlukan 2,400 kalori dalam setiap hidangan. 
>> Trimester ketiga : ibu memerlukan 2,650 kalori dalam setiap hidangan. 

“Penting untuk menikmati hidangan yang mampu membekalkan nutrisi diperlukan bayi dalam kandungan dan tidak mengambil makanan terbabit secara berlebihan sekiranya mengetahui ia tidak memberikan sebarang kebaikan,” 
- Perunding Nutrisi, Indra Balaratnam 


piramid makanan 
sumber : google


Makanan semasa mengandung
Semasa mengandung, apa sahaja yang anda makan dan minum merupakan sumber utama nutrien bagi bayi anda. Pemakanan anda berkait rapat dengan kesihatan bayi sehinggakan kebanyakan doktor menasihatkan supaya tidak mengambil sebarang risiko dengan makan makanan yang berkemungkinan memudaratkan bayi seperti alkohol.
Sama ada anda mengandung atau tidak, diet yang sihat merangkumi protein, karbohidrat, lemak, vitamin, mineral dan air yang mencukupi. Jika anda mengamalkan pemakanan mengikut sistem piramid makanan, ini menunjukkan yang anda berpotensi untuk menjadi individu yang sihat.
Penting bagi ibu mengandung untuk memvariasikan makanannya bagi memperoleh semua keperluan nutrisi ibu dan bayi. Makanan yang perlu dimakan semasa mengandung ialah:
  • Buah-buahan dan sayur-sayuran – target untuk makan 5 hidangan sehari termasuk sebagai snek, jus dan salad.
  • Makanan berkanji – roti, nasi, pasta, ubi kentang. Banyakkan bijirin penuh (wheat, whole grain)
  • Makanan berprotein tinggi – Daging, ayam, ikan, telur, kekacang (soya). Banyakkan makan ikan sekurang-kurangnya 2 kali seminggu.
  • Makanan berkalsium tinggi – Susu, yoghurt, cheese.

  • Makanan berserat tinggi – Jadikan sayur, buah, bijirin dan kekacang sebagai makanan  kegemaran kerana ia boleh mengelakkan sembelit.
sumber : google



Your trusted distributor,
Ibu bijak,keluarga sihat'
IDA | SID :906347 | 013-9271770


Saturday, November 15, 2014

KEPENTINGAN SARAPAN UNTUK IBU HAMIL

Assalamualaikum dan selamat pagi ..

Ibu2 dah sarapan pagi ni? 

Menurut kajian...

"..Sebuah penyelidikan yang dilakukan di Harvard Medical School , Amerika Syarikat, membuktikan  kepentingan sarapan bagi kesihatan wanita hamil. 
Menurut Dr. Mark Pereira, ketua pasukan penyelidik, rutin sarapan mampu menurunkan risiko obesiti sebanyak 30%. Sarapan juga mampu menurunkan kemungkinan anda mengidap diabetes serta serangan jantung . Bukan hanya itu, sarapan juga baik untuk membantu meneutralkan mood swing yang sering dialami wanita hamil, dengan cara meneutralkan kadar gula darah di dalam tubuh.."

Ok, pagi ni ida nak share resepi mudah lagi ringkas yang boleh diambil oleh ibu hamil.

TELUR SEPARUH MASAK 
--------------------------------------
Bahan-bahan :
> Telur
> Air
> Kicap
> Lada sulah

Cara memasaknya :-
> Didihkan air dalam periuk sehingga mendidih. Level air agak2 telur hampir tenggelam. 
> Kemudian, masukkan telur perlahan-lahan (kuat2 kang pecah lak..hi hi) ke dalam air yang mendidih,dan dalam masa yang sama set kan timer 5-7 minit (ikut saiz telur la ya). Api perlahankan okeh. 
> Cukup masa, bolehla terus angkat. 
> Pecahkan telur ke dalam mangkuk , letak kicap sikit dan lada sulah!! Yummmmm!!! 

p/s : ni pun gaya cam terlebih masak ni... ha ha ha ha layannnnn!!! 

Khasiat telur untuk tubuh
---------------------------------
> Kandungan telur kaya dengan PROTEIN dan VITAMIN A dan sumber mineral
> Kadar lemak dan kalori dalam telur rendah dan mudah dihadam
Bahagian kuning telur merupakan makanan yang mengandungi zat yang berbagai dan seimbang.
Bahagian putih telur mengandungi protein albumin yang juga merupakan vitamin larut lemak.
Selain kolesterol, ia mengandungi banyak zat-zat makanan yang penting, antaranya adalah 67 miligram sulfur atau lapan peratus daripada keperluan seharian


so, jangan skip sarapan okeh! 

Senyum.. ^_^



Your trusted distributor,
Ibu bijak,keluarga sihat'
IDA | SID :906347 | 013-9271770